top of page

Uusia päivityksiä & pelastajat

Elandra

Olemme viime aikoina EmppuOmpun kanssa suunnitelleet ja toteuttaneet muutamia päivityksiä, jotka olemme päättäneet ottaa käyttöön Uudessa Alussa tästä päivästä lähtien. Päivitykset tulevat helpottamaan ylläpidon työtä ja selkeyttävät toimintatapoja tietyllä tapaa.


Sääntömuutoksia

Eroaminen

  • Sääntöihin lisätty erillinen kohta eroamisesta. Tästä eteenpäin pelaajan katsotaan eronneen heti, kun hän laittaa eroviestin vieraskirjaan, eikä eroa voi perua. Kun pelaaja on eronnut, hän voi liittyä uudelleen aikaisintaan kuukauden kuluttua eroamisestaan. Näin vältämme turhan työn, joka ylläpidolle aiheutuu siitä, että pelaaja päättääkin liittyä saman tien takaisin.

  • Samaan sääntökohtaan lisätty maininta siitä, mitä hahmoille käy pelaajan erotessa. Pelaaja ei itse saa päättää mitä hahmoilleen eron jälkeen tapahtuu, mutta toiveita saa esittää.

Liittymishakemus

  • Lisäsimme sääntöihin maininnan siitä, että pelaajan on lähetettävä hahmohakemus viimeistään kuukauden kuluttua liittymishakemuksen hyväksymisestä.

Pelin ikäraja

  • Pitkän harkinnan jälkeen päädyimme lisäämään Uuteen Alkuun ikärajan, josta emme jatkossa tule joustamaan. Ymmärrämme, että tämä saattaa aiheuttaa hämmennystä, paheksuntaa ja jopa vihaa pelaajien keskuudessa, mutta toivomme, että voisitte ymmärtää päätöksemme. Olemme päättäneet, että jatkossa Uuteen Alkuun ei hyväksytä enää pelaajia, jotka ovat alle 10-vuotiaita. Suositusikäraja pysyy edelleen samana kuin aiemmin, eli se on 14 vuotta.

    • Olemme äärimmäisen kiitollisia ja iloisia jokaisesta pelaajasta, joka Uudessa Alussa tällä hetkellä on. Siitä huolimatta on myönnettävä, että nuorempien pelaajien korkea määrä on tuonut runsaasti lisätyötä ylläpidolle. Nuorempien opettaminen, ohjaaminen ja käytöksen valvonta käy toisinaan ihan työstä, kun Uuden Alun on nimen omaan tarkoitus olla meillekin hauskaa vapaa-ajan vietettä. Koemme, että nuorempien pelaajien määrä on tällä hetkellä juuri sopiva, emmekä missään nimessä ole erottamassa mukana olevia nuorempia pelaajia. Nuorempien pelaajien aktiivisuus ja innokkuus ovat ihailtavia ja ne inspiroivat myös meitä vanhempia kirjoittajia! :)


Sääntöjen rikkominen klaaneissa (nämä ohjeet on lisätty klaanien lait, tavat ja seremoniat-sivulle!)

  • Olemme kehitelleet systeemin(kiitokset Koivulle ehdotuksesta), joka tekee pelistä hieman realistisemman ja vähentää ylläpidon taakkaa. Viime aikoina klaanista karkaaminen ja sääntöjen rikkominen tuntuvat yleistyneen ja sääntörikkeistä kiinni jäämiset harventuneen, joten loimme ratkaisun tähän ongelmaan.

  • Seuraavaa systeemiä sovelletaan seuraavia sääntöjä rikkoessa: karkaaminen, kumppanuus muun kuin oman klaanin jäsenen kanssa, ystävyys muun kuin oman klaanin jäsenen kanssa ja pentujen/oppilaiden leiristä karkaaminen.

  • Jatkossa ylläpito ei päätä, kuka pääsee pälkähällä rikkoessaan sääntöjä ja kuka ei, vaan tämän hoitaa arpaonni. Hahmolla on 50% todennäköisyys olla jäämättä kiinni, 25% todennäköisyys jäädä kiinni ja 25% todennäköisyys epäonnistua aikeessaan rikkoa sääntöä, mutta jäämättä kiinni siitä.

  • Kun kysyt vieraskirjassa lupaa säännön rikkomiselle, harkitsethan sitä tarkkaan. Nimittäin mikäli saat kielteisen vastauksen, hahmon on siitä huolimatta rikottava/yritettävä rikkoa sääntöä ja jos arpa niin määrää, jäätävä kiinni ja kärsittävä siitä seuraavat rangaistukset.

Kujakissayhteisöstä karkaaminen

  • Kujakissayhteisöstä karkaaminen on vaikeampaa kuin Kuolonklaanista, sillä yhteisöläisillä luottavat toisiinsa vähemmän kuin kuolonklaanilaiset. Täysivaltaisilla kujakissayhteisön jäsenillä on vain 25% todennäköisyys päästä karkuun ilman seurauksia. Valvotuilla tätä mahdollisuutta ei ole. 50% todennäköisyydellä hahmo jää kiinni ja rangaistukseksi joutuu aluksi vangiksi ja myöhemmin valvotuksi. 25% todennäköisyydellä hahmo epäonnistuu, mutta ei jää kiinni karkaamisyrityksestään. Tällöin hahmo voi yrittää pakoa uudelleen aikaisintaan kahden viikon kuluttua.

  • Kujakissayhteisössä karkaamista on hyvä miettiä tarkkaan ennen kuin sitä kysyy vieraskirjassa. Kun olet saanut vastauksen, suunnitelma on toteutettava.


Pelastajat

Arpa on puhunut ja valinnut pelastajiksi seuraavat kissat:

  • Pohjaharha (Elandra)

  • Tähtimötaivas (Saaga)

  • Lehtomyrsky (Ampiainen)

  • Käärmetassu (Käärmis)

  • Kortepentu (EmppuOmppu)


Kaikki viisi kissaa saavat samana yönä Tähtiklaanilta viestin, jonka mukaan heidät on valittu pelastamaan Eloklaani pahuudelta. Kaikki viisi kissaa kohtaavat siis sekä toisensa että tähtiklaanilaiset(Minttuliekki, Lauhalaukka ja Hallavarjo) tässä unessa.

Tähtikissat ilmoittavat, että aina nukkuessaan valitut pääsevät keskustelemaan unissaan toistensa kanssa ja suunnittelemaan sitä, miten he saavat klaanin takaisin ennalleen ja panttivangit pelastettua ilman, että Kuolonklaani tuhoaa kaiken.

Tähtiklaanin jäsenet eivät siis auta pelastajia keksimään suunnitelmaa, vaan se on pelastajien vastuulla. Ensimmäisen yön jälkeen tähtikissat eivät enää ilmesty pelastajille, vaan heidän keskustellessa he ovat keskenään Tähtiklaanin metsässä sijaitsevalla aukiolla.


Miten pelastajat saavat palautettua elämän Eloklaanissa tavalliseksi?

Vastaus on yksinkertainen: pelastamalla panttivangit ilman, että syttyy kolmas suuri taistelu. Pelastajien on suunniteltava työnsä tarkasti ja heidän ensimmäinen tehtävänsä onkin selvittää, missä kuolonklaanilaiset pitävät panttivankeja. Heidän on tehtävä se ja muutkin pelastusoperaatioon liittyvät asiat salassa muilta, joka tekee siitä erityisen haastavaa.


Tarkempaa tietoa pelastajien tehtävän aloituksesta ja sen toteutumisesta on tulossa myöhemmin blogiin tammi-helmikuun aikana. Tavoitteena on saada tapahtuma käyntiin alkuvuoden aikana.


Uusia tuulia Kujakissayhteisössä

Kun Päivänsäde on noussut valtaan, hän tulee tekemään Kujakissayhteisöön jonkin verran muutoksia. Ensimmäinen muutos on metsäpartiot, joista löydät tietoa tästä alapuolelta sekä Kujakissayhteisön säännöt ja tavat-sivulta.

Lisäksi olemme päivittäneet koko Kujakissayhteisön säännöt ja tavat-sivun ja lisänneet sinne selkeyden vuoksi lisäinfoa Yhteisön toiminnasta. Jokaisen, jolla on Yhteisössä kissa on hyvä lukea se sivu, vaikka olisi sen aiemmin lukenut!


Metsäpartiot

Päivänsäteen perittyä johtajan paikan Keijukaisen kuoleman jälkeen tämä on pistänyt tuulemaan toinnuttuaan surun pahimmasta vaiheesta ja päättänyt laajentaa Yhteisön toimintaa lähimetsään tarjotakseen kissoilleen laadukkaampaa ruokaa sekä löytääkseen lisää kissoja joukkoihinsa.

  • Metsäpartioita järjestetään kahdesti päivässä: yksi aamulla ja toinen illalla.

  • Partioon ei oteta Valvottuja luottamussyistä johtuen.

  • Metsäpartion idea on jättää metsään Yhteisön hajua, samalla saalistaa sekä etsiä uusia kissoja.

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki

Hiirenkorvan harjoitukset

Olemme siirtyneet hiirenkorvan aikaan, joka tavallisesti tarkoittaa klaaneissa hiirenkorvan alun harjoituksia. Valitettavasti tällä...

Klaanien tuleva tapahtuma

Äänestysaika on päättynyt ja klaanien tuleva tapahtuma on täten päätetty. Eniten ääniä sai kaksijalka-tapahtuma. Mikäli et ole ehtinyt...

Tapahtumaa tarinoihin

Kujakissayhteisön tapahtuma; vallankaappausyritys Onko toiveenasi saada joko olemassa olevasta tai tulevasta hahmostasi Kujakissayhteisön...

ความคิดเห็น

ได้รับ 0 เต็ม 5 ดาว
ยังไม่มีการให้คะแนน

ให้คะแนน
bottom of page